In RX3 gaf Yves Teelen uiteindelijk nog forfait, maar toch kreeg Nick Vanalken geen vrijgeleide naar de overwinning in Arendonk. Davy Van Den Branden heeft zijn Citroën DS3 immers van een nieuwe motor voorzien, met de laatste evoluties zoals de 1,6-liters van Vanalken en Teelen. En, Van Den Branden toonde zich heel strijdvaardig. In de finale nam Vanalken de beste start, maar in de eerste bocht werd hij verrast door het pas gesproeide, gladde asfalt. De VW Polo schoof te ver naar buiten, waardoor Van Den Branden de leiding over kon nemen. Maar, met een geslaagde joker kon Nick Vanalken de overwinning toch weer mee naar Limburg nemen. “Het waren pittige reeksen en spannende duels met Van Den Branden. Gelukkig kon ik met een goede joker toch het verschil maken,” aldus Vanalken.